• Wat is het adres van Adrem?

Wij zijn gevestigd aan de Overste den Oudenlaan 9, 3527KW Utrecht.

  • Hoe kan ik Adrem bereiken?

Ons pand ligt buitengewoon gunstig en zeer centraal tegenover de Jaarbeurs, veel bussen komen vlak bij ons. Wij zijn nog geen 10 minuten lopen van het centraal station Utrecht te bereiken. Met de fiets zijn wij het aangewezen verhuurbedrijf, daar Oog in Al, Kanaleneiland, Hoograven, Lunetten, Utrecht-Oost, Utrecht Centrum, Utrecht-West en Leidsche-rijn allemaal ruim binnen 15 fietsminuten te bereiken is. Wij zitten niet voor niets op de rand van Oog in Al. U kunt uw fiets voor onze receptie in de fietsenstalling kwijt, met maximaal bewaking.

  • Wat moet ik meenemen om bij Adrem een voertuig te kunnen huren?

Graag een geldig rijbewijs dat wordt gecheckt in ons rental-checksysteem. Een buitenlands rijbewijs mag ook, maar alleen als degene van het rijbewijs een aantoonbaar adres heeft in Nederland. Naast de borg (voor 1 dag €300,-) is een adresbevestiging  zoals een huurcontract, belastingpapieren, kentekenbewijs of groene kaart van uw auto verplicht.

  • Kan ik na sluitingstijd het huurvoertuig inleveren?

Dat kan bij ons met een groot voordeel, daar wij een groot afgesloten terrein bewaakt met security en camerabewaking hebben. De kans op onbekende schade na inleveren voertuig is minimaal. De volgende morgen vroeg nemen wij het voertuig in en stopt uw verantwoordelijkheid.

  • Hoe gaat het m.b.t. de borgstelling?

De borg bij Adrem is voor 1 dag €300,-. Voor elke dag meer komt er €50,-bij, dus 3 dagen is €400,-. Dit mag op alle financieel mogelijke manieren betaald worden. Daarbij heeft de creditcard  veruit de voorkeur voor u als consument. Veel creditcard maatschappijen dekken veelal de schade als er schade ontstaat (check dit eventueel bij uw creditcard maatschappij). Bovendien komt er geen geld aan te pas daar wij geen geld afschrijven. Wij maken alleen een ouderwets kopietje van uw creditcard in de verwachting dat u zonder kosten binnen 10 werkdagen het huurbedrag komt betalen of dat u na 10 werkdagen van ons de factuur krijgt en wij tegen 3% creditcard kosten (kosten die de creditcard maatschappij ons berekent) het huurbedrag afschrijven. De borg kan natuurlijk ook met pin met onze belofte dat wij na 2 of 3 werkdagen uw geld minus het huurbedrag terugstorten.

  • Kan ik mijn eigen auto parkeren?

Het antwoord is daarop enthousiast jazeker. Wij hebben als een van de weinigen een enorm eigen afgesloten parkeerterrein zelfs nog in het centrum van Utrecht met bewaking. Dus niet zoals vaak op eigen risico uw eigen auto neerzetten of zelfs nog parkeergeld moeten betalen.

  • Heeft Adrem ook verhuur in dagdelen?

Natuurlijk bestaat de mogelijkheid om elke dag van de week behalve zondag bij ons een ochtend van 09:00 uur tot 13:00 uur,

de middag van 13:00 uur tot 17:00 uur of de avond van 17:00 uur tot 09:00 uur de volgende ochtend een bus te huren met een scherpe dagdeel prijs (zie prijsoverzicht). Ook daarin is Adrem echt de goedkoopste.

  • Is het mogelijk om een huurvoertuig langer te houden?

Zeker, als u maar wel even ons belt om dat te overleggen. Wij hebben een grote verhuurvloot, maar heel soms kan het niet.

  • Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Deze liggen bij ons op de balie, u vindt deze op onze website en worden ter hand gereikt middels het huurcontract.

  • Is Adrem ook op zondag open?

Natuurlijk zijn wij 7 dagen per week open. Wij beginnen zondag van 09:00 uur tot 09:45 uur met innemen van de huurbussen en auto’s.  Vervolgens gaan we van 09:45 uur tot 11:30 uur de voertuigen uitgeven. Uiterst 12:00 uur gaan wij sluiten.

  • Verhuurt Adrem voertuigen met een trekhaak?

Dat is mogelijk met een meerprijs van €5,- per dag.

  • Wat mag ik rijden met mijn B-rijbewijs?

Alle voertuigen die wij verhuren mag u met uw rijbewijs huren, dus ook bakwagen tot 21m3.

  • Heeft Adrem ook verhuisaccessoires?

Jazeker! Wij hebben voor de scherpste prijzen ook bijvoorbeeld steekwagens vanaf €1,95,- tot traplopers voor €4,95,-. Ook verhuren wij verhuisdekens voor €1,- per stuk, verhuisdozen voor €1,75,-, spanbanden voor €1,- en pompwagens voor €7,50,- per dag.

  • Kan ik autokinderstoelen of zitjes huren?

Deze hebben wij voor  de niet onredelijke prijs van €1,- per dag.

  • Wat betekent kilometervrij?

Kilometervrij houdt in dat u gratis kilometers heeft m.b.t. de totaal afgelegde hoeveelheid kilometers. Standaard is 50 kilometer vrij. U kunt bij veel kilometers kiezen voor onbeperkte kilometers. In alle gevallen betekent kilometervrij dus niet brandstofvrij. Bij de bussen dient u deze wel zelf te betalen.

  • Wat te doen als ik schade rij?

Altijd een schadeformulier in vullen als er een tegenpartij is. De schade moet binnen 48 uur bij Adrem gemeld zijn, het zij telefonisch, dan wel met de mail. Noteer op uw schadeformulier uw visie over de oorzaak, teken niets dat voor u niet duidelijk is en laat de verzekeringsmaatschappij een standpunt innemen over wie wat betaalt.

  • Wat moet ik doen in geval van pech?

In kantooruren altijd naar Adrem bellen. U kunt in dringende gevallen ook bellen naar de Euro-Cross. Heeft u contact opgenomen met Euro-Cross dient  u als u terugkomt ons daarvan wel op de hoogte te stellen.

  • Kopie van de factuur vergeten of kwijt?

Bel of e-mail ons gerust en u krijgt van ons natuurlijk uw factuur.

  • Mag iedereen met het huurvoertuig rijden?

Alleen degene die op het huurcontract als bestuurder is genoteerd en wiens rijbewijs is gecheckt mag rijden. Als iemand rijdt en een aanrijding maakt terwijl deze nergens op het huurcontract voorkomt kan de verzekering lastig gaan doen. Bij ons mogen 2 personen gratis rijden, elke persoon meer kost €2,50,- per dag extra.

  • Bij onbeperkte kilometers en dus dezelfde brandstofinhoud inleveren, moet ik dan nog zelf tanken?

Nee hoor, wij ontnemen u graag de moeite van het moeten tanken, dus wij tanken graag zonder extra kosten voor u de bus op ons eigen terrein bij ons eigen tankstation.

  • Hoe kan ik de factuur betalen?

U kunt eventueel uw huurbedrag overmaken op: NL42 INGB 0003 7030 15 t.n.v. autoverhuurbedrijf Adrem B.V.

  • Mag ik met een Adrem – voertuig naar het buitenland?

Natuurlijk, en dat kan bij ons ook gewoon kosteloos. Graag wel even doorgeven dat u de grens overgaat, dit in verband met beveiligingsapparatuur die in onze voertuigen aanwezig is.

  • Hoe lang duren huurperiodes?

Een huurdag is in principe van ’s morgens 09:00 uur tot de volgende morgen 09:00 uur. Een ochtend dagdeel is van 09:00 uur tot 13:00 uur, een middagdagdeel van 13:00 uur tot 17:00 uur en het avonddagdeel is van 17:00 uur tot 09:00 uur. Op zaterdag is dat van 08:00 uur ’s ochtends tot 12:00 ’s middags, van 12:00 uur tot 16:00 uur en ’s avonds van 16:00 uur tot de volgende ochtend 09:00 uur. Zondag is de huur alleen de hele dag mogelijk.

  • Welke gegevens willen jullie precies van mij hebben?

Naam, telefoonnummer, e-mailadres, woonadres en de gegevens die op het rijbewijs staan in verband met eventuele bekeuringen (nummer, afgiftedatum, geboortedatum, geboorteplaats, afgifteplaats).

  • Kan ik op rekening betalen?

Als u regelmatig komt, willen wij met alle genoegen u de gelegenheid geven om het huurbedrag over te maken. Er moet dan eenmalig een borg verstrekt zijn van €300,-.

  • Kan ik bij jullie op locatie een voortuig bestellen of meenemen?

Graag, persoonlijk contact staat bij Adrem hoog in het vaandel. Wij zitten lekker centraal in Utrecht, dus als u even in de buurt bent, kunt u gerust even binnenlopen en een voertuig meenemen, wij zijn niet voor niets de grootste, dus we hebben bijna altijd wel iets staan van uw gading.

  • In geval van nood kan Adrem een chauffeur leveren?

Natuurlijk, service is onze motor, dus wij helpen u graag, ook met een chauffeur voor €15,- per uur.

  • Zijn jullie op zondag open?

Natuurlijk zijn wij 7 dagen per week open. Zondag zijn wij geopend van 09:00 uur tot 12:00 uur.

  • Is het bij Adrem vaak (te) druk?

Het is bij ons inderdaad vaak heel druk. Gelukkig hebben we een groot kantoor en veel mensen om u zo snel mogelijk te helpen. Dat gaat ook meestal prima, maar soms houden mensen zich niet aan de afspraken om een bepaalde tijd ongeveer te komen ophalen en in combinatie met ’s morgens vroeg veel mensen terug met hun huurvoertuig kan het heel soms (te) druk zijn. Veel mensen zetten ’s avonds hun huurvoertuig terug, maar soms wil het toeval dat er heel veel mensen ’s morgens pas terugkomen. Niet alles valt in het leven en ook in zaken exact te plannen.

  • Is het verplicht om een creditcard als borg te hebben?

Geen enkel probleem, het heeft wel onze voorkeur, maar andere betaalwijzen vinden wij ook uitstekend.

  • Is het niet goedkoper om bij Snapp-car een voertuig te huren?

Ondanks dat het particulieren zijn die hun voertuig verhuren en des gevolg geen BTW hoeven af te dragen, zijn wij meestal goedkoper. De meeste particulieren verhuren een veel oudere auto of bus met grotere kans op pech. Bij zo’n groot verhuurbedrijf is alles bovendien transparant en tot in de puntjes geregeld.

  • Zijn de schades gedekt door de verzekering?

Vanzelfsprekend zijn alle schades aan de tegenpartij verzekerd (afgezien van het eigen risico) evenals schades aan het huurvoertuig.

  • Adrem heeft toch ook wel wat negatieve recensies. Hoe zit dat in elkaar?

Helaas is dat onvermijdelijk. Wij proberen tot het uiterste iedereen zo goed mogelijk te helpen en als een tevreden klant weer terug te laten komen. Maar in het geval van hoofdzakelijk schade wordt het in een enkel geval moeilijk, omdat het onverwachts geld kan kosten daar er een eigen risico is. Wij lopen bij uitgifte altijd goed om het voertuig heen en vragen aan de klant ook nadrukkelijk om heel goed mee te kijken ten einde alles eventueel te noteren aan schade. Graag hebben wij ook dat de klant foto’s of een filmpje maakt ter uiterste zekerheid. Wij maken zelf gebruik van een zeer gedetailleerd schade contract. Elke dag wordt deze ’s morgens vroeg geactualiseerd. Helaas is schade niet altijd te voorkomen, hoewel het in 99,9% van de verhuringen goed gaat. Wij werken keihard aan een goed product, maar 100% lukt niet altijd. Maar misschien zo’n 50 negatieve reacties op meer dan 150.000 klanten in 10 jaar is echt bijna niets in verhouding.

  • Hoe lang moet ik een rijbewijs hebben om te huren bij Adrem?

U moet minimaal 1 jaar het rijbewijs hebben.

  • Waar kan ik klantbeoordelingen terugvinden?

De recensies worden voor en door het onafhankelijke bedrijf Kiyoh gedaan.

  • Wat kan ik doen als ik mijn rijbewijs kwijt ben of vergeten?

Helaas eist onze verzekeringsmaatschappij dat wij elke verhuring een check doen van het rijbewijs. Toch mogen wij bij het kwijt zijn van het rijbewijs een voertuig meegeven als er een recente aangifte bij de politie is gedaan van vermissing  van uw rijbewijs.

  • Kan ik kosteloos annuleren?

Tot 24 uur van te voren kunt u per e-mail annuleren. Als u dat niet doet en het voertuig niet komt halen, hanteren wij een bijdrage van onze pech €20,- in dat geval.

  • Hoe gaat het als ik een bekeuring heb veroorzaakt?

Vervelend natuurlijk, maar dan zullen wij de boete te samen met de huurovereenkomst opsturen naar de bekeurende instelling.  Vervolgens sturen wij de bekeuring naar uw adres op uw naam. Eventueel kunt u dan zelf bezwaar aantekenen of de boete zelf betalen.  Helaas hebben wij een dame full-time in dienst ten einde alle bekeuringen te verwerken. Daardoor rekenen wij €7,50,- ex BTW administratiekosten.

  • Moet de verzekering er verplicht bij?

Helaas wel, want alle voertuigen zijn verplicht verzekerd, dus onze huurvoertuigen ook. De verzekering betaalt u per dag.

  • Hoe zit het met (af)tanken?

U hoeft bij Adrem in principe niet te tanken. Meestal is de tank ruim genoeg gevuld voor uw rit. Wij kunnen precies  zien wat u heeft verbruikt met uw voertuig en berekenen uw een gunstige dieselprijs. Bovendien is ons systeem transparant en eerlijk. U hoeft bij ons niet bang te zijn dat u teveel brandstof betaalt omdat de vorige huurder optisch gezien de tank wel vol inleverde, maar deze toch niet helemaal vol heeft gegooid. Vaak betaalt u dan te veel brandstof. Daarom heeft Adrem voor een eigen brandstofstation gekozen op ons eigen terrein. Naast dat het daarom relatief goedkoop is hoef je bij Adrem niet bang te zijn voor aftank kosten. Veel verhuurbedrijven hanteren als er te weinig is afgetankt een aftankfee van €15,- tot zelfs €25,-. Ons systeem is dus eerlijk, transparant, goedkoper en geen gezeur met bonnetjes bewaren en u hoeft geen moeite te doen om te tanken. Wij kunnen het dus leuker en gemakkelijker maken.

  • Garanderen jullie de laagste prijs te hebben behalve de gehele zaterdag?

Jazeker, wij gaan graag de uitdaging aan dat wij echt de laagste in de prijs zijn. Als u een offerte ergens anders heeft met een vergelijkbaar product, kunt u altijd de garantie krijgen dat wij het goedkoper doen. Wij gaan de uitdaging graag aan!

  • Kan ik de borg die ik met de pin heb betaald terug gestort krijgen?

Natuurlijk doen wij dat binnen 3 werkdagen als u bij het pinnen aan de balie bij het ophalen maar uw IBAN gegevens doorgeeft.

  • Zijn alle voertuigen voorzien van reclame?

De personenbussen niet en enkele bestelbussen ook niet, de meeste bussen wel. Als u liever een bus heeft zonder reclame kunt u dat aangeven aan de receptie. Alle auto’s zijn reclame vrij.

  • Ik heb de bus voor 2 dagen gehuurd/gereserveerd, maar wil het voertuig na 1 dag al inleveren, wordt er dan 1 dag berekend?

Helaas, u mag ons aan het contract houden, maar anderzijds wij de klant ook. Mensen plannen vaak vooruit en als het voertuig onverwachts terugkomt, kunnen wij deze niet meer verhuren in de regel.

  • Kan ik huren op bedrijfsnaam

Graag, wel meenemen graag een geldig rijbewijs van de huurder en een adresbevestiging. Natuurlijk kan de factuur op naam van het bedrijf gezet worden en kunt u van de belasting de BTW terugkrijgen.

Wie is Adrem?

Wie is Adrem?

Het huren van een auto of bestelbus is nog nooit zo makkelijk geweest!
Lees meer »

Wilt u meer weten?

Wilt u meer weten?

En dan bedoelen we ook vrijblijvend! Vraag het snel aan.
Lees meer »

Laatste nieuws en aanbiedingen ontvangen? Blijf op de hoogte!